דילוג לתוכן

דוח חוק חופש המידע 2016

חזרה

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים

​הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים הינה הגוף הממשלתי האמון על הטיפול בכלל העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ופועלת בכדי לקדם תכניות סיוע חדשות, אשר אמורות לשפר את מצבם של עסקים קיימים ויזמים חדשים.

הסוכנות מפעילה מערך שלם של כלי סיוע בתחום הייעוץ והמימון לעסקים. הכלים מופעלים הן ישירות באמצעות מטה הסוכנות בירושלים והן באמצעות סניפי מעוף הפזורים ברחבי הארץ. הסוכנות מפעילה מערך שלם של כלי סיוע בתחום הייעוץ והמימון לעסקים. הכלים מופעלים הן ישירות באמצעות מטה הסוכנות בירושלים והן באמצעות סניפי מעוף הפזורים ברחבי הארץ.

 

סניפי המעוף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים
מערך המעוף הינו המערך הארצי לסיוע לעסקים ויזמים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, הכולל 39 סניפים הפזורים ברחבי הארץ.
באמצעות סניפי המעוף, מעניקה הסוכנות לעסקים וליזמים את מכלול הכלים והשירותים הנדרשים בהתאמה לצרכי העסק והפיתוח האזורי וזאת תוך ליווי העסק לאורך זמן.
סניפי המעוף מספקים לעסקים שירותים שונים, ביניהם: מתן מידע על כלל כלי סיוע הקיימים בשוק, אבחון ומיפוי צרכים, הפנייה לשירותי ייעוץ מקצועי מסובסדים, ליווי בתהליכים בירוקראטיים, ביצוע הדרכות והפנייה למקורות מימון ועוד.

 

השירותים העיקריים הניתנים על ידי סניפי המעוף של הסוכנות:
> ייעוץ וליווי עסקי ניתן להיעזר ביועצים מקצועיים במגוון תחומים במטרה לשפר את תהליכי העבודה והניהול, לסייע למנהלים להחדיר שיטות ניהול חדשניות ולעודד את השימוש בטכנולוגיות מתקדמות: ייעוץ ראשוני לקראת קבלת החלטה על פתיחת עסק; ייעוץ עסקי והכנת תכנית עסקית; ייעוץ בתחום השיווק והמכירות; ייעוץ פיננסי; ייעוץ בתחום הארגוני; ייעוץ בנושא איכות הסביבה; ייעוץ בתחום התקינה ועוד. אופי ומשך הייעוץ מותאמים אישית לכל פונה בהתאם לצורכי העסק.
כמו כן, במטרה להטמיע את התכנון העסקי ככלי ניהולי לפיתוח עסקים, סניפי המעוף מסייעים ליזמים ולעסקים קיימים להכין תכנית עסקית אשר תשמש כתוכנית פעולה של העסק לשנים הבאות. ליווי לקבלת מימון - בכדי להקל על הגישה של ציבור היזמים ובעלי העסקים למקורות מימון, יועצי המעוף מציעים מס רב של מסלולים לקבלת אשראי ואף מסייעים בהכנת בקשות האשראי.

> פעילויות הדרכה סניפי המעוף מציעים קורסים וסדנאות, מותאמים ספציפית לעסקים קטנים ובינוניים וליזמים. בין הנושאים הנלמדים: הקמת עסק וניהולו, שיווק, קורס ליצואנים קטנים ומתחילים, מחשוב ואינטרנט, סחר אלקטרוני, קורס לעידוד יזמות ועוד.

במהלך שנת  2015: כ-23,000 יזמים ובעלי עסקים אובחנו וקיבלו שירותי סיוע שונים, כ-5,700 יזמים ובעלי עסקים השתתפו בכ-400 פעילויות הדרכה. במאגר הספקים כלולים כ-1,800 יועצים ומרצים.

 

מסלול יוזמים עסק
מטרה: סיוע ליזמים פוטנציאלים בהקמת עסק באמצעות לימוד עקרונות תיאורטיים ומעשיים להקמת עסק וניהולו האפקטיבי. למועמדים שנמצאו מתאימים ליזמות מוצע מסלול הכשרה ייחודי ומקיף של כחצי שנה הכולל קורס מתוגבר ליזמות עסקית )בהיקף של כ – 56 שעות אקדמאיות), ליווי פרטני, השתתפו בפורומים ותוכנית לגיבוש הרעיון העסקי ו/או בקשות למימון ויעוץ עסקי.

בשנת 2015 נפתחו כ 285- קבוצות יוזמים עסק, בהן השתתפו כ 4700- יזמים ובעלי עסקים.

 

מרכזי עסקים
מרכזי העסקים מספקים מקום פיזי לפעילות של עסקים זעירים וקטנים בתחילת דרכם בשילוב הדרכה ותמיכה מקצועית. המטרה העיקרית של מרכז העסקים היא להביא לצמיחה ולפיתוח של העסקים.

במהלך שנת 2015 פעלו 4 מרכזי עסקים ו-3 מרכזי עסקים חדשים נפתחו לקראת סוף השנה

 

מסלול התארגנויות חקלאים
מסלול סיוע שמטרתו שיפור מצבם של חקלאים פרטיים על ידי ניצול יתרון לגודל שמושג באמצעות התארגנויות חקלאים. הסיוע ניתן גם להתאגדויות מתהוות וגם להתאגדויות קיימות.

בשנת 2015 השתתפו במסלול כ 10- התארגנויות חקלאים.

 

מסלול מסחר מקוון
תכנית הפורצת את המרחב הגיאוגרפי ויוצרת הגדלת מכירות ואיתנות פיננסית לעסקים. התכנית מספקת מעטפת סיוע להקמת פלטפורמה למסחר מקוון באינטרנט כוללת לווי עיסקי ומענקים.

בשנת 2015 השתתפו במסלול"מסחר מקוון" כ600- עסקים בדרום וכ90- בצפון. 150 אתרים הוקמו ונמצאים"באוויר" והשאר בשלבים שונים של הקמה.

 

פריון וחדשנות
מתן שירותים במטרה להגדיל את רמת הפריון והחדשנות של עסקים קטנים ובינוניים, שאינם משתייכים לתעשייה העילית ולשירותים הפיננסיים, על מנת לשפר את רווחיותם ושרידותם לאורך זמן.

בשנת 2015 כ-200 עסקים קיבלו ייעוץ בתחום פריון וחדשנות.

 

מאיץ טכנולוגי
תכנית האצה שמטרתה עידוד, טיפוח וליווי יזמים בתחום הטכנולוגי תוך מתן מעטפת מקצועית מלאה המסייעת בהתמודדות עם חסמים. מעבר לכך התוכנית מסייעת בקידום רעיון למיזם ממשי, סיוע בגיוס מימון ומשקיעים, יצירת networking ובניית קהילה"יזמית". התכנית כוללת: קורס יזמות עילית, סמינרים מקצועיים, שולחנות עגולים, קבוצות עבודה, האקתון פיתוח מיזמים, ליווי אישי, שירותי ייעוץ, מחנה עסקי וכנס השקות.

בשנת 2015 החל מחזור של יזמים במסלול זה הכולל מעל 15 משתתפים.

 

הקרן להלוואות בערבות המדינה
מטרה: הנגשת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, וזאת על ידי מתן הלוואות בערבות מדינה דרך המערכת הבנקאית: הלוואות להון חוזר לעסקים קטנים ובינוניים בצמיחה אשר סובלים מקשיי תזרים, הלוואות סיוע להקמת עסקים קטנים ובינוניים חדשים או להרחבת עסקים קיימים.
קהל יעד ותנאי הזכאות ו/או דרישות סף: עסקים קטנים ובינוניים אשר ישנה הצדקה כלכלית להמשך קיומם ועל פי החלטת ועדת האשראי ובהמלצת אחד הגופים המתאמים שאכן, יש מקום לסייע להם במימון בערבות מדינה.

  • מחזור שנתי: עד 100 מיליון שקל.
  • לא תינתן יותר מהלוואה אחת לאותו הגוף באותו הזמן.
  • קבלת אישור לאחר עריכת בדיקה כלכלית של הגוף המתאם, של הבנק ושל נציג הציבור בוועדת האשראי.

פירוט הסיוע:

  • תקופת ההלוואה: עד חמש שנים כאשר תינתן תקופת דחייה של חצי שנה על החזר תשלומי הקרן ("גרייס").
  • ביטחונות: בין 10% ל-25%, תלוי בהגדרת העסק )בהקמה/ותיק).
  • ערבות: הממשלה מעמידה ערבות בשיעור של 70% /85% מגובה ההלוואה. בנוסף נדרשת ערבות אישית של הבעלים.
  • ההלוואה תינתן באחד מהמסלולים החלופיים: שקלי צמוד, שקלי לא צמוד, ריבית משתנה, צמוד מט"ח.
  • שיעור הריבית על ההלוואות, לפי המסלולים השונים, יהיה כמקובל במערכת הבנקאית להלוואות מסוג זה, ויאושר ע"י ועדת הקרן.
  • תקופת פירעון עד חמש שנים כאשר תינתן תקופת דחייה של חצי שנה על החזר תשלומי הקרן ("גרייס").
  • בטחונות נדרשים בין 10% ל- 25% , תלוי בהגדרת העסק )בהקמה / ותיק(.
  • הלוואות עד 100,000 שקל: מסלול מקוצר מבחינת זמני טיפול: עבור עסקים עם מחזור שנתי של עד 3 מיליון שקל
  • הלוואות עד 500,000 שקל: עבור עסקים עם מחזור שנתי של עד 6.25 מיליון שקל.
  • ללווה שמחזור המכירות השנתי שלו בשנה שקדמה לבקשה, בין 6.25 מליון שקל ל 100- מליון שקל, גובה ההלוואה לא יעלה על 8% ממחזור המכירות האמור.
  • מסלול מיוחד: עסקים בהקמה היקף הביטחונות הנדרש מהלווה עבור 300,000 שקל הראשונים הוא 10% בלבד מגובה ההלוואה, כאשר הממשלה מעמידה ערבות בשיעור של 85% מגובה ההלוואה. סך ההלוואה המקסימלי 500,000 שקל )כאשר ה-200,000 נוספים על פי תנאי הקרן הרגילים).

בשנת 2015 אושרו כ 4,431- הלוואות לעסקים קטנים בסך כולל של כ1,409,185,000- וכ241- הלוואות לעסקים בינוניים בסך כולל של כ500,407,000- .

 

קרן SAWA (שת"פ עם קרנות קורת(
מיזם משותף של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים עם קרנות קורת ישראל, בשיתוף הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים )השייכת למשרד לשוויון חברתי), הפועל מאז שנת 2011  (התכנית של קרנות קורת פועלת מאז 2006). מטרת התכנית הינה פיתוח עסקים זעירים על ידי מתן הלוואות חוץ בנקאיות לנשים מהמגזר הערבי והבדואי, במטרה לשפר את מצבן הכלכלי והתעסוקתי של אוכלוסיית הנשים הערביות בישראל. תקציב התכנית ממומן שווה בשווה בין הסוכנות ובין קרנות קורת.

המיזם פועל בשני מסלולים
מסלול א'
- מתן אשראי של עד 10,000 ₪ ולווי עסקי לשם פיתוח פעילויות עסקיות שונות על בסיס שיטת ה"ערבות ההדדית" שפותחה בחו"ל. ההלוואות ניתנות דרך בנק הדואר לתקופה של עד שנה. קהל יעד- עסקים חדשים או כאלה המצויים בשלבי פיתוח ראשוניים
מסלול ב'-  מתן הלוואות חוץ בנקאיות אישיות בהיקף של עד 20,000 ש"ח
קהל יעד - נשים שקיבלו הלוואה במסגרת מסלול א', או כאלה שמעוניינות להקים עסק חדש וקיבלו הכשרה מתאימה.

בשנת 2015 ניתנו ההלוואות הבאות
במסלול א' (עד 10,000( ניתנו 790 הלוואות בסכום כולל של כ-5.5 מיליון ₪
במסלול ב' (עד 20,000( ניתנו 156 הלוואות בסכום כולל של כ-2.5 מיליון ₪

 

תכנית לפיתוח מוצרים עתירי עיצוב הוראת מנכ"ל 4.19
מטרה: עידוד השימוש בעיצוב תעשייתי בקרב התעשייה הישראלית המסורתית או התעשייה המסורתית מעורבת, בפיתוח מוצרים חדשים, שדרוג מוצרים קיימים ופיתוח אריזות חדשות, אשר העיצוב בהם מהווה חלק מהותי, ובכך להגביר את כושר התחרותיות.
קהל היעד: גורמים עסקיים המעסיקים עד 100 עובדים ועיקר עיסוקם בתעשייה המסורתית והמסורתית-מעורבת.
גובה התמיכה: המשרד משתתף בשיעור של 60% מהוצאות מוכרות ולא יותר מ- 200,000 ₪ עבור הוצאות פיתוח של מוצר עד לשלב של גמר אב טיפוס

בשנת 2015 פורסם קול קורא אשר במסגרתו אושרו מענקים ל 40- עסקים )מתוך 87 בקשות( בסך של כ– 5.7 מיליון

בין העסקים שאושרו - 8 עסקים מהמגזר הערבי, אשר קיבלו עדיפות כתוצאה מפעילות משותפת מול הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים.

 

תפעול וקידום עיצוב בתעשייה  הוראת מנכ"ל 4.16
מטרה: הטמעת נושא העיצוב התעשייתי בקרב התעשייה הישראלית באמצעות תכניות סיוע שונות על מנת להגביר את כושר התחרות של התעשייה המקומית מול יצרנים מחו"ל, ופיתוח מוצרים חדשניים ואיכותיים.
קהל יעד: חברות תעשייה ישראליות, מעצבים תעשייתיים וגופים התומכים בעיצוב תעשייתי.

תכניות הסיוע
פרס
עתיר עיצוב תעשייתי ישראלי - תחרות שנתית לעיצוב מוצרים ב- 3 מסלולים:

> מסלול עוצב ויוצר בישראל, תנאי הסף להשתתפות:

  • מעצב ישראלי, עובד בישראל ומעסיק עד 100 עובדים ומחזור השנתי, ששנה שקדמה לבקשה, אינו עולה על 100 מיליון ₪.
  • המוצר עוצב עבור עוסק אשר הינו עוסק מורשה או עסק פטור כמשמעותם בחוק מס ערך מוסף התשל"ו– 1976 , פועל בהתאם לדיני מדינת ישראל ואשר פעילות הייצור שלו מבוצעת בישראל.
  • המוצר יוצר לראשונה עד 3 שנים שקדמו להגשת הבקשה.
  • המוצר מיוצר ומוצע למכירה.

> מסלול עיצוב תעשייתי ישראלי, תנאי הסף להשתתפות:

  • המעצב ישראלי, עובד בישראל ומעסיק עד 100 עובדים ומחזור השנתי, ששנה שקדמה לבקשה, אינו עולה על 100 מיליון ₪
  • העסק המעצב הינו עוסק מורשה או עוסק פטור כמשמעותם בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1976, פועל בהתאם לדיני מדינת ישראל והשירותים ניתנים על ידו בישראל.
  • המוצר יוצר לראשונה עד 3 שנים שקדמו להגשת הבקשה.
  • המוצר מיוצר ומוצע למכירה.

> מסלול עיצוב ירוק / מקיים, תנאי הסף להשתתפות:

  • המעצב ישראלי, עובד בישראל ומעסקי עד 100 עובדים ומחזור השנתי, ששנה שקדמה לבקשה, אינו עולה על 100 מיליון ₪.
  • העסק התאגד כדין בישראל, פועל בהתאם לדיני מדינת ישראל ואשר פעילות הייצור שלו מבוצעת בישראל.
  • המוצר יוצר לראשונה עד 4 שנים שקדמו להגשת הבקשה.
  • המוצר מיוצר ומוצע למכירה.

גובה סכומי הפרסים בכל קטגוריה בכל שנה יקבע על ידי הסוכנות בהתאם למצב התקציבי הקיים.

בשנת 2015 לא התקיימה התחרות

 

השתתפות במימון תערוכות עיצוב בארץ
מטרת התכנית הינה קידום המודעות לעיצוב התעשייתי בקרב העסקים הקטנים והבינוניים באמצעות הפעילויות הבאות: מסלול תערוכה מרכזית, בהיקף של לפחות 100 מוצרים מעוצבים מתחומים שונים. לצד התערוכה יערכו כנס/ים ו/או הפקת פרסום ענפי.
גובה התמיכה - השתתפות בשיעור של 50% מההוצאות המוכרות בהקמת תערוכה, הפקת קטלוג והפקת כנס עד למענק של 500,000 ₪.
מסלול הקמת ביתנים לעיצוב הצמודים לתערוכה תעשייתית קיימת גובה התמיכה - השתתפות בשיעור של עד 75% מההוצאות המוכרות ועד לתמיכה של 100,000.

בשנת 2015 לא ניתנה תמיכה במסגרת תכנית זו

 

תכנית סיוע לעסקים חברתיים - הוראת מנכ"ל 4.31
מטרה: תכנית עידוד לעסקים, אשר המטרה החברתית שלהם הינה קידום העסקת אוכלוסיות מועדפות על מנת להגביר את שרידות עסקים אלו, לסייע להם בהתפתחותם ובמימוש המטרה החברתית. הסיוע במסגרת תכנית זו יינתן באמצעות השתתפות חלקית, לתקופה קצובה, בהוצאה החברתית של העסקים, דהיינו בעלויות אשר להן נדרש העסק לצורך העסקתם של העובדים מקרב האוכלוסיות המועדפות.

אוכלוסיות מועדפות במסגרת תכנית זו:
> אנשים
עם מוגבלות - נשים וגברים בגיל 18 ומעלה, בעלי לקות פיזית, נפשית, קוגניטיבית, בשיעור הגבוה מ 40%- , שהוכרה כנכות לצמיתות על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי וזכאי לקצבת נכות חלקית או מלאה מאת המוסד לביטוח לאומי.

> בני נוער וצעירים בסיכון - בני נוער וצעירים בגילאי 25-15 במצבי מצוקה קשה, הנמצאים בקצה הרצף הטיפולי- חינוכי: מתקשים בתפקוד אישי וחברתי, נמצאים בתהליכי ניתוק חברתי ובסכנת הידרדרות לעבריינות וסטייה חברתית.

> אסירים משוחררים - אסירים שהשתחררו מבית הכלא, בתקופה של עד שנתיים מיום שחרורם, המוכרים ע״י הרשות לשיקום האסיר.

> אוכלוסיות נוספות - כפי שיעודכנו מעת לעת על ידי ועדת ההיגוי לליווי מסלול סיוע זה במשרד ובאישור אגף תקציבים במשרד האוצר. ועדת ההיגוי, באישור אגף תקציבים במשרד האוצר תוכל לעדכן מעת לעת את הגדרת האוכלוסיות המועדפות, וכן להוסיף עליה אוכלוסיות נוספות במידת הצורך ובהתאם לניסיון ולמידע שיצטבר במסגרת פעילות התכנית, ולתוצאות מחקר ההערכה שילווה את הפעלת התכנית. הודעה על עדכון ההגדרה הנ"ל תפורסם ע״י וועדת הזכאות בשלב פרסום מועדי הבקשות )להלן-מקצה).
שיעורי הסיוע: הסיוע יינתן לעסקים בדרך של השתתפות בשכרם של העובדים המזכים, לפי תקרה שתיקבע על ידי הוועדה ועד סך של 200,000 ₪ לעסק לשנה בהתאם לשיעורי ההשתתפות הבאים:

בשנת 2015 פורסם קול קורא אשר במסגרתו אושרו מענקים ל 6- עסקים )מתוך 10 בקשות( בסך כולל של כ -1.4 מליון ₪. (הסכום האמור הנו לשנתיים)

 

פעילות בתחום המחקר, המדיניות והקשרים הבין לאומיים:
במסגרת פעילות המחקר אוספת הסוכנות נתונים על מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, מבצעת מחקרים וסקרים על עסקים ומבצעת פעילות הערכה על הפעילויות השונות של הסוכנות במטרה לבחון את נחיצותן ולשפרן. במסגרת עיצוב המדיניות, מכינה הסוכנות ניירות עמדה ומדיניות בנושאים הקשורים לעסקים קטנים ובינוניים, מגדירה את המדיניות שלה ומעורבת בעיצוב המדיניות של משרד הכלכלה בנושאים הקשורים לעסקים הקטנים והבינוניים. במסגרת הקשרים הבין לאומיים, נמצאת הסוכנות בקשרי עבודה עם ארגונים בין לאומיים כגון האיחוד האירופי וה-OECD ומבצעת ביחד אתם פעילות השוואתית על מצב העסקים הקטנים והבינוניים בין ישראל ומדינות אחרות בעולם. כמו כן, הסוכנות מעורבת בהסכמי שיתוף פעולה הקשורים למגזר העסקים הקטנים והבינוניים בין ישראל למדינות אחרות.

בשנת 2015 עסקה היחידה בין היתר בנושאים הבאים:

  • מעקב שוטף אחר מצבם של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.
  • פרסום נתונים פומביים רשמיים על מצב העסקים הקטנים והבינוניים בחוברת ובאתר האינטרנט של הסוכנות.
  • ביצוע סקרים שונים )סקר עסקים כללי, סקר אשראי, סקרי שביעות רצון מכלי הסיוע של הסוכנות ועוד).
  • ניהול קשר שוטף עם גורמים בינלאומיים המטפלים בקידום מגזר העסקים כגון ארגון ה-OECD והאיחוד האירופי וסיכום על פעילויות משותפות עם מומחים של ארגונים אלו להערכת נושאים שונים בתחום העסקים הקטנים בישראל ולביצוע השוואת בין לאומיות בין ישראל לבין מדינות מובילות בעולם.
  • הערכת הקרן להלוואות בערבות מדינה מחקר הערכה שכולל הן בדיקה של התוספתיות של הקרן )עד כמה הקרן מוסיפה אשראי לעסקים,מעבר להחלפה של אשראי שיכול להינתן על ידי השוק הפרטי( והן מחקר על התרומה לכלכלה הישראלית של ההלוואות שניתנו על ידי הקרן ביחס לעלות של הקרן למדינה.
  • הערכת תכנית הייעוץ של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים (2014-2011)  -מחקר הערכה שכולל מחקר על התרומה לכלכלה הישראלית של הייעוץ שנין לתכנית ביחס לעלות התכנית.
  • הידוק שיתוף פעולה עם הלמ"ס ייעול והגברת שיתוף הפעולה השוטף בהוצאת נתונים תומכי מחקר לגבי עסקים קטנים ובינוניים. הגברת הנגישות לנתונים הרלוונטיים ביותר ולתמונה מדויקת על העסקים הקטנים והבינוניים תאפשר קבלת החלטות מיטבית בסוכנות ומחוצה לה מדד "ידידותיות הרשויות המקומיות לעסקים"-סיוע בפיתוח המדד שנערך בשיתוף תחום הרגולציה בסוכנות.

 

פעילות בתחום החקיקה והרגולציה:
מטרת המחלקה לייצר סביבה עסקית-רגולטורית מעודדת צמיחה, עם רגולציה מותאמת וביורוקרטיה יעילה.
המחלקה עוסקת בניטור של חקיקה ורגולציה שיש לה השפעה על מגזר עסקים קטנים ובינוניים, מתן חוות דעת להצעות חקיקה, להחלטות ממשלה ולתוצרי מדיניות אחרים. חוות הדעת מתייחסת להשפעות המדיניות על עסקים קטנים ובינוניים, וכן ממליצה על חלופות המתאימות ליכולותיהם של עסקים קטנים ובינוניים.
עבודת המחלקה כוללת הפקה של ניירות עמדה, השתתפות בוועדות הכנסת, השתתפות בוועדות בינמשרדיות, וכן מפגשים עם גופים רגולטוריים בממשלה.

במהלך שנת 2015 עסקה היחידה בין היתר בנושאים הבאים:

  • השתתפות בעשרות דיונים יזומים עם משרדי ממשלה ובמסגרת ועדות בין-משרדיות במטרה לייצג את קולם של העסקים הקטנים והבינוניים ולהציג דרכים להתאמת רגולציה לעסקים קטנים, וכן לתאם התאמות רגולציה בפועל.
  • שיתוף פעולה בין-לאומי משלחת מומחים בתחום רגולציה ועסקים קטנים מטעם האיחוד האירופי התארחה בסוכנות במטרה ליצור שיח ולמידה הדדית מדרכי ההתמודדות של מדינות האיחוד עם נטל הרגולציה. במסגרת זאת התקיים כנס בהשתתפות רגולטורים ממשרדי ממשלה, ובו הושם דגש על מנגנונים לטיוב רגולציה והתאמתה לעסקים קטנים.
  • קידום יחסי גומלין עם יחידות סמך, חברות ממשלתיות ותאגידים - במסגרת זאת נעשתה עבודה מול משרדי הממשלה, למ"ס, בנק ישראל, הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הרשות להגבלים עסקיים, מכון היצוא, המרכז לקידום זכיינות, רשות הפטנטים, גופי ייצוג של עסקים )כגון לה"ב, לשכות המסחר והתאחדות בעלי המלאכה(, ארגון ג'וינט ושתי"ל.
  • מבחן עסקים קטנים במסגרת ניטור השפעת רגולציה על עסקים [RIA[1 - שילוב שיקולים של עסקים קטנים ובינוניים בתורת הרגולציה הממשלתית והנחיית המשרדים בנוגע לאופן הבחינה של השפעות הרגולציה על עסקים אלו בעת קביעתה.
  • ביצוע מחקר ממוקד למדידת נטל רגולטורי - מחקר המשך לבחינת נטל הרגולציה על עסקים אשר בוצע בשנה שעברה. המחקר מתמקד באחד הנושאים שעלו בממצאי סקר הרגולציה הכללי במטרה לשפר את ההבנה של נקודות הקושי של העסק בנוגע לרגולציה ולקדם מדיניות בנושא לשיפור המצב.
  • יצירת מדד "ידידותיות לעסקים" ברמה של רשויות המקומית - מדד לבחינה של רמת הידידותיות של רשויות מקומיות לעסקים קטנים ובינוניים בתחומן. המדד מתבסס על נתוני ארנונה, על נגישות למידע של הרשות וכן על סקר עסקים ובודק את תפיסותיהם בנוגע לממשקים עם הרשות המקומית.
  • בקרה על רכש ממשלתי - בקרה על מכרזים ממשלתיים על מנת להביא לכך שיהיו נגישים לעסקים קטנים בהתאם להוראות התכ"מ
  • הצעת חוק מוסר תשלומים קידום הצעת חוק ממשלתית להסדרת מוסר התשלומים ותנאי האשראי במשק.

 

מידע נוסף ופרטי התקשרות ניתן למצוא באתר האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בכתובת: www.sba.economy.gov.il

 

סימנייה