דילוג לתוכן

דוח חוק חופש המידע 2016

חזרה

אגף בכיר תקשורת, הסברה, פרסומים ופניות הציבור

אגף תקשורת, הסברה, פרסומים ופניות הציבור במשרד הכלכלה והתעשייה )להלן: "האגף") מטפל במכלול עבודת התקשורת, יחסי הציבור, ההסברה, הפרסומים ופניות הציבור השוטפות של משרד הכלכלה

האגף מספק מענה שוטף במגוון נרחב של נושאים בהם עוסק משרד הכלכלה על אגפיו השונים, הכוללים )בין השאר( אחריות ו/או מעורבות הנוגעת לקידום עסקים קטנים ובינוניים, פיקוח על מוסדות להכשרה מקצועית, עידוד תעסוקה בקרב אוכלוסיות יעד ובכלל, קידום היצוא וסחר החוץ של ישראל, פיקוח על מעונות יום וסבסוד שכר לימוד להורים זכאים, חקירת תאונות עבודה קטלניות ופיקוח על מתקני ספורט הומי אדם, תקינה, יבוא, יישום חוק הסופרים, קידום השקעות בינלאומיות, השקעות הון באזורי עדיפות לאומיים, הסרת חסמי סחר ביבוא, הגנה על הצרכן, אכיפת דיני עבודה והגנה על זכויות עובדים, הסדרת שוק העבודה, רישום מקצועות, מניעת אפליה תעסוקתית ועוד.

 

האגף מחולק למספר מחלקות / מדורים שונים:

יחסי ציבור ודוברות - האגף אמון על ריכוז הטיפול בפניות ושאילתות הנוגעות ליחסי הציבור והדוברות של המשרד ובתוך כך מגיב, יוזם ומתכנן את פעילויות ההסברה והדוברות, אודות מדיניות המשרד, תפקידיו ודרכי פעולותיו כפי שנקבעו על ידי השר, המנכ"ל וההנהלה הבכירה. רכזי לשכת הדובר/ת אמונים על הטיפול השוטף בפניות לדוברות, ריכוזן, העברתן לגורמים המקצועיים במשרד והחזרתן כתגובה לפניות העיתונאים לאחר אישור הדובר/ת. רכזי הלשכה אמונים על הוצאת ההודעות לעיתונות ומשמשים כעוזרי הדובר/ת.

תקשורת דיגיטאלית ומדיה חדשה - תחת האגף, פועל מדור תקשורת דיגיטאלית וניו מדיה, המאגד תחתיו את פעילות האגף בכל הנוגע לאפיקי המדיה החדשה. מדור זה מפעיל מגוון ערוצי פעילות דיגיטאלית ברשתות חברתיות מובילות, פורומים, בלוגים, ניוזלטרים וכיו"ב.

פרסומים האגף אחראי על הפקת פרסומים ואמצעי קד"מ הסברתיים הנוגעים למכלול הנושאים עליהם מופקד המשרד, לרבות חוברות מידע אינטרנטיות ומודפסות, עלוני הסברה, יישומוני )אפליקציות( מידע ושירות, סרטוני הסברה וכיו"ב.
לצד זאת, אמון האגף על קידום והובלת קמפיינים פרסומיים לחשיפת שירותי המשרד ומידע לציבור באמצעות פרסומות באפיקי המדיה השונים.

מודעות האגף אמון על פרסום מודעות בעיתונות )לרוב מודעות שפרסומן מהווה חובה משפטית( בנושאים בהם עוסק המשרד. המדור פועל בשיתוף פעולה הדוק עם לשכת הפרסום הממשלתית )לפ"מ( בפרסום מודעות אלו ועיצובן.
החומר מופץ באמצעות חוברות, אתר אינטרנט, דף פייסבוק, הודעות לעיתונות ופרסומים בעיתונות המודפסת והמשודרת.

מחלקת פניות הציבור - בכפיפות לאגף, פועלת מחלקת פניות הציבור במשרד הכלכלה, המספקת מענה לעשרות אלפי פניות מדי שנה המגיעות אל מערכת פניות הציבור וזוכות למענה מקצועי מטעם נאמני פניות הציבור המשרתים ביחידות המשרד השונות. חוק חופש המידע - האגף אמון גם על נושא חוק חופש המידע ויישומו.

 

מדור תקשורת דיגיטלית וניו מדיה

בשנת 2011 הוקם באגף תקשורת, הסברה, פרסומים ופניות הציבור במשרד הכלכלה והתעשייה, מדור חדש המתמקד בפעילויות בתחום התקשורת הדיגיטאלית והמדיה החדשה. המדור מפעיל באופן ישיר 3 עמודי פייסבוק, חשבון טוויטר פעיל, פרופיל לינקדאין, אינסטגרם, ערוץ YouTube ופעילות נוספת בערוצים נוספים. בשנת 2015 קיים המדור שיתוף פעולה ייחודי עם אתר 'תפוז אנשים', במסגרתו התארחו נציגי משרד הכלכלה והתעשייה במסגרת דיונים מקודמים בפורום וענו על שאלות הגולשים. בין האירוחים שהתקיימו: אירוח הממונה על חוק עבודת נשים בנושא

זכויות נשים בעבודה, ואירוח נציג מעו"ף הפועל מטעם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

נוסף על האמור, מעורב המדור בליווי שוטף של יחידות המשרד השונות בכל הנוגע לפעילויותיהם ברשתות החברתיות ואפיקי המדיה החדשה, אמון על עדכון והעברת תכנים בזמן אמת באמצעים השונים ((Live Bloging / Live Broadcasting , שותף לייזום והובלת

מיזמי חדשנות לרבות אפליקציות, אתרים נגישים, שירותים חדשניים ופעילות פרסומית שוטפת של יחידות המשרד השונות.

 

פעילות המשרד ברחבי הרשת מתמקדת ברשתות החברתיות הבאות:

פייסבוק

 

במסגרת פעילות המדור בפייסבוק, מקפיד מדור ניו מדיה לעדכן את הציבור הרחב בפעילות השוטפת של המשרד, לרבות רפורמות חדשות שיצאו לפועל, החלטות שהתקבלו, מידע בנושאי פעילות המשרד ועוד. יתר על כן, מספק המדור מענה ראשוני שוטף ויום-יומי לפניות הגולשים באמצעות ההודעות הפרטיות בפייסבוק. ברוב המקרים, מסתיים הטיפול בהעברת תשובה מהימנה מטעם גורמי המקצוע במשרד באמצעות הודעה פרטית בפייסבוק או ייזום שיחה של גורם מקצוע מטעם המשרד אל הפונה

ניטור מידע תקשורתי בזמן אמת מכלל הרשת

 

מדור הניו מדיה מהווה חלק ממערך הדוברות הנרחב של משרד הכלכלה והתעשייה. ככזה, אמון המדור, בין השאר, על ניטור וניטרול משברים תקשורתיים עוד בטרם התפתחו לכאלה. בתוך כך, פועל מדור הניו מדיה בדוברות המשרד לאתר טרוניות, טענות וקובלנות הנוגעות לפעילות המשרד במרחבי הרשת, לעודד את הגולש\ת לפנות לקבלת מענה באמצעות הודעה פרטית ולגבש תשובה רשמית מטעם משרד הכלכלה לטענות המועלות בפוסט \ תגובה \ פרסום במרשתת. אנו פועלים בכל עת להישאר עם ה'אצבע על הדופק' בכל הנוגע לפרסומים אודותינו ברחבי הרשת החברתית להגיב, לסייע, לעזור ולשרת את הציבור הכי מהר שאפשר.

טוויטר

רשת הטוויטר אינה חזקה בישראל אך זו הפכה במהלך החודשים האחרונים במיוחד למרחב חברתי פעיל ושוקק ציוצים בקרב מובילי דעה, הכוללים עיתונאים, אישי ציבור, ארגונים, פוליטיקאים, בלוגרים וכיו"ב. גם כאן אנו מעדכנים את קהל העוקבים שלנו בנעשה יחידות המשרד, רפורמות שונות שיצאו לפועל ויושמו וכן החלטות שהתקבלו. בתוך כל - אנו מקפידים להגיב לציוצים אודות המשרד על ידי מתן מענה מקצועי )או אחר( לזקוקים לו

יוטיוב

מדור ניו מדיה במשרד הכלכלה מפעיל ערוץ YouTube אליו מועלים סרטונים שנוצרו עבור יחידות המשרד בכדי שיהיו נגישים לציבור. זאת לצד העלאת סרטונים וכתבות הנוגעות לפעילות המשרד באמצעי התקשורת השונים.

ענן קול

אנו מקפידים להעלות כתבות וידיעות חדשותיות אודות פעילות המשרד בערוצי הרדיו השנים.

לינקדאין

 

לינקדאין היא רשת חברתית אשר מטרתה להוות לאדם הפרטי קורות חיים ברשת ולהנגיש לחברות ומשרדים את המידע אודות עובדים פוטנציאליים ושיתופי פעולה אפשריים בין חברות, תאגידים ומשרדי ממשלה. ככזו, היה חשוב לנו לקחת חלק ולהנשים לקהל הרלוונטי את הכלים אשר המשרד מציע לרשות חברות ועסקים בארץ ובעולם. באחרונה נפתח עמוד לינקדאין רשמי הפועל באנגלית ופונה לאנשי העסקים ולמנהלי/ות משאבי אנוש הפועלים ברשת זו. אנו מקפידים לעדכן את העמוד בתכנים רלוונטיים.

אינסטגרם

 

המדור פועל להנגשת תמונות ופרסומים שונים לציבור הרחב באמצעות הרשת החברתית המבוססת תמונות - אינסטגרם. בכוונת המדור להרחיב את השימוש בפלטפורמה זו ולשלב יותר סרטונים קצרים ותמונות מה"שטח" על מנת לשקף את העשייה הרבה של המשרד בחזיתות השונות.

פורומים שונים

 

במהלך השנה החולפת אירח מדור הניו מדיה בדוברות משרד הכלכלה מנהלים בכירים ואחרים במשרד הכלכלה, במסגרת שיתוף פעולה עם 'פורום תפוז'. במסגרת אירועי האירוח, התאפשר לציבור הגולשים הרחב לשאול שאלות בנושא הפורום ולקבל מענה מקצועי ומוסמך בזמן אמת. בנוסף, אנו עוקבים אחר פורומים שונים ברשת ומגיבים לבעיות העולות מהשטח.

 

אגף הדוברות במשרד הכלכלה והתעשייה עושה כל שביכולתו בכדי להישאר עם האצבע על הדופק בכל הנוגע למתן מענה מקצועי לפונים בפלטפורמות השונות, ושם דגש רב על הנגשת המידע של המשרד לציבור הרחב.

סימנייה